مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 09:012021-08-24بين الملل

اعتراض سوریه به تأسیس دفتر جدایی طلبان کُرد در سوییس


وزارت خارجه سوریه در یادداشت اعتراض آمیز، اقدام دولت سوییس در افتتاح دفتر نمایندگی جدایی طلبان کرد سوریه را نقض حاکمیت و دخالت در امور داخلی سوریه دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه )، در این یادداشت آمده است که اقدام دولت بِرن تحریک آمیز و خلاف تعهدات سوییس به موجب قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است و به مثابه دخالت در  امور دیگر کشورها و عدم احترام به حاکمیت و استقلال کشورها محسوب می شود.

دولت سوریه در یادداشت خود، نهاد خودمختاری کردهای سوریه را یک نهاد غیر قانونی دانست که بدون مجوز از دولت مرکزی سلاح در دست گرفته و علیه دولت و مردم منطقه تحت تسلط خود اقدام می کند و هیچ یک از اعضای آن شخصیت قانونی ندارند.

دمشق همچنین از دولت سوییس خواسته است تا در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و اجازه افتتاح چنین دفاتر غیر قانونی را ندهد، چرا که این اقدام به منزله به رسمیت شناختن این گروه است.

نهاد موسوم به اداره خودمختاری سوریه در 17 مارس 2016 با حضور برخی احزاب کرد در شهر رمیلان موجودیت خود را اعلام کرد.

میزبان این نشست حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) بود و تاکنون هیچ کشوری چنین نهادی را به طور رسمی به رسمیت نشناخته است، هرچند کشورهای غربی به طور گسترده با آن همکاری دارند و اصلی ترین همپیمان داخلی آمریکا در سوریه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض سوریه به تأسیس دفتر جدایی طلبان کُرد در سوییس

اعتراض سوریه به تأسیس دفتر جدایی طلبان کُرد در سوییس