مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 07:502021-08-24دانش

ثبت دقیق ترین تصویر از اعماق فضا با امواج رادیویی اف ام!


دانشمندان با امواج رادیویی، دقیق ترین و با جزییات ترین تصویر از عمق فضا را طی یک همکاری 10 ساله که شامل جمع آوری داده ها توسط ابررایانه ها است، - دانشمندان با امواج رادیویی، دقیق ترین و با جزییات ترین تصویر از عمق فضا را طی یک همکاری 10 ساله که شامل جمع آوری داده ها توسط ابررایانه ها است، به تصویر کشیدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، وقتی با تلسکوپ به آسمان شب نگاه می کنیم، آنچه می بینیم تنها بخش کوچکی از اطلاعاتی است که کهکشان ها به سوی ما ارسال می کنند.

تلسکوپ های معمولی فقط اطلاعات را در طیف نور مریی ضبط می کنند، اما اجرام آسمانی دائماً امواج گاما، اشعه ایکس، امواج مایکروویو با طول موج بلند و حتی امواج رادیویی در فرکانس اف ام(88 تا 108 مگاهرتز) را منتشر می کنند.

اکنون دانشمندان در اروپا بر روی اطلاعات ارسال شده در امواج فرکانس رادیویی تمرکز کرده اند و توانسته اند دقیق ترین تصاویر کهکشان ها تاکنون را به تصویر بکشند.

برای ضبط این داده های فرکانس رادیویی اف ام، دانشمندان اروپایی طی یک همکاری، بیش از 70 هزار آنتن رادیویی را در سراسر اروپا قرار داده اند.

این مجموعه آنتن های کم فرکانس(LOFAR) با کابل فیبر نوری به یکدیگر متصل شده و توسط چند ابررایانه پشتیبانی می شوند که تمام داده ها را خرد کرده و در اصل یک تلسکوپ رادیویی غول پیکر به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت دقیق ترین تصویر از اعماق فضا با امواج رادیویی اف ام!

ثبت دقیق ترین تصویر از اعماق فضا با امواج رادیویی اف ام!