مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 04:352021-08-24دانش

وزارت علوم در مسیر توسعه کیفی


رییس دانشگاه علم و صنعت نوید توسعه کیفی را در دوره جدیدِ وزارت علوم داد و گفت: اثرگذاری و اثربخشیِ دانشگاه ها باید در زندگی روزمره مردم مشهود باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، جبارعلی ذاکری در گفتگو با برنامه خیابان فرصت دکتر زلفی گل را وزیری از خانواده بزرگِ آموزش علی معرفی کرد که با مراکز پژوهشی و دانشگاهی آشنایی کامل دارد.

او چالش های فراروی پژوهش علمی در کشور را می شناسد و در صورت کسبِ رأی اعتماد مجلس، ان شاالله در راستای ساماندهی این مراکز و توسعه کیفیِ آن گام هایی را بردارد.

به گفته این رییس دانشگاه، برنامه پیشنهادی زلفی گل، موید توسعه یافتگی وزارت علوم در آینده است و مباحثی نظیر ماموریت گرا شدنِ دانشگاه و پژوهشگاه ها و استقلال مراکز آموزشی و پژوهشی را دنبال می کند.

ذاکری از عبارت ستاد وزارت علوم سخن گفت و افزود: دانشگاه ها در شرایط فعلی چالش های جدی دارند و به نوعی با موضوعات به جز مسائل آموزشی و پژوهشی گریبانگیر هستند.

وی معتقد است معضلات اقتصادیِ دانشگاه ها، سرعتِ رشد علم را در کشور تحت تاثیر قرار می دهد.

از دیگر سو شرایط کرونایی هم مزید بر علت است.

ذاکری ابراز امیدواری کرد، مشکلات مذکور با یک برنامه ریزی خوب و انسجام تیمی در وزارت علومِ دولت سیزدهم، حل و فصل شده و کشتی علم به مسیری خوب هد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت علوم در مسیر توسعه کیفی

وزارت علوم در مسیر توسعه کیفی