مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 04:302021-08-24سياسي

مجمع روحانیون مبارز: استاد حکیمی از تحجر در فهم دین همواره هراسناک بود


در پی درگذشت استاد محمد رضا حکیمی، مجمع روحانیون مبارز پیام تسلیتی صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ متن پیام مجمع روحانیون مبارز بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم إنّا لله و إنْا الیه راجعون دانشمند و ادیب فرزانه و دین پژوه نامی جناب آقای محمد رضاحکیمی با اندوخته ای گران از تقویٰ و پاکی و طهارت روحی و معنوی به سوی معبود خویش شتافت و دوستان و جویندگان زلال دانش و سلوک معنوی او ماندند با فقدان اندوهبارش و خاطرات ارزشمند محافل آموزنده و نورانی او .

وی اسلام شناسی بود از تبار عالمانی که سلوک معنوی و عارفانه را همواره با تمسْک به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت پی گرفته اند، حظّ و بهره او در این سلوک روحانی به جامعیّت او در علم و عمل اعتبار ویژه ای داده بود.

او مکتب خاندان پیامبر را آیینه تمام نمای اسلام مترقی می دانست و جامعه را برای رسیدن به خوشبختی و سعادت نیازمند سایر مکاتب نمی دانست، به جهاد و مبارزه در برابر ظلم و استبداد سخت پایبند بود و از تحجر در فهم دین همواره هراسناک.

از شمار عالمانی که در ساختن شخصیْت علمی و عملی این فقید سعید نقش ویژه ای داشتند مرحوم آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی رحمه الله علیه بود، روحانی عالیقدری که در شهر مقدّس مشهد در میان عالمان بر جسته آن دیار در علم عمل و سلوک معنوی جایگاه ویژه ای داشت و مرحوم حکیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجمع روحانیون مبارز: استاد حکیمی از تحجر در فهم دین همواره هراسناک بود

مجمع روحانیون مبارز: استاد حکیمی از تحجر در فهم دین همواره هراسناک بود