مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 03:102021-08-23دانش

موانع پذیرش دانشجوی بین المللی در دانشگاه های دولتی ایران


دانشگاه های ایران به دلیل نداشتن رشته هایی در سطح بین المللی، اعتبار کم مدارک تحصیلی دانشگاه های ایران در سایر کشورها، جایگاه نامناسب دانشگاه های ایران در رتبه بندی های جهانی و عدم وجود رویکرد تئوری پردازی در عرصه بین المللی برای دانشجویان خارجی جذابیت علمی ندارند.

- دانشگاه های ایران به دلیل نداشتن رشته هایی در سطح بین المللی، اعتبار کم مدارک تحصیلی دانشگاه های ایران در سایر کشورها، جایگاه نامناسب دانشگاه های ایران در رتبه بندی های جهانی و عدم وجود رویکرد تئوری پردازی در عرصه بین المللی برای دانشجویان خارجی جذابیت علمی ندارند.

پژوهشگران مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی با انجام یک مطالعه کیفی و مصاحبه با صاحب نظران بین المللی سازی دانشگاه های سطح یک، چالش های پذیرش دانشجوی بین المللی در دانشگاه های دولتی ایران را بررسی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در اسناد بالاستی و مصوبات علمی کشور از سال 1387 به دانشگاه ها اجازه داده شده که پنج درصد از ظرفیت خود را به دانشجویان خارجی اختصاص دهند؛ ولی هیچ گاه این ظرفیت تکمیل شد و حتی به یک درصد هم نرسید.

با توجه به این موضوع پژوهشگران مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی با انجام یک مطالعه وضعیت روندها و سیاست ها و فرآیندهای پذیرش دانشجویان بین المللی را در افق 10 ساله بررسی کردند و موانع و ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع پذیرش دانشجوی بین المللی در دانشگاه های دولتی ایران

موانع پذیرش دانشجوی بین المللی در دانشگاه های دولتی ایران