مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 02:252021-08-23بين الملل

منافع پاکستان از حاکمیت طالبان در افغانستان چیست؟


دولتمردان در اسلام آباد معتقدند که فرماندهانی از طالبان که اهل پاکستان هستند می توانند منافع این کشور را در افغانستان پیگیری کنند و در همین چارچوب تحقق منافع خود در افغانستان را در بی ثباتی در افغانستان و کنترل امور در دست طالبان می بیند.

- یک کارشناس مسائل شبه قاره هند معتقد است: مقامات پاکستان تمایلی ندارند که دولتی با ثبات و فراگیر در افغانستان ایجاد شود.

امین رضایی نژاد در گفت وگو با ایسنا در ارتباط با منافع دولت پاکستان از حاکمیت طالبان در افغانستان و وجود بی ثباتی و ناامنی در این کشور گفت: پاکستان تمایلی ندارد که یک دولت باثبات و فراگیر در افغانستان ایجاد شود چرا که به خوبی می داند که اگر چنین اتفاقی صورت بگیرد و دولت باثباتی در افغانستان بوجود آید یک چالش حقوقی بزرگ در مورد مرزهای دو کشور ،بین اسلام آباد و کابل ایجاد خواهد شد و دولت افغانستان این موضوع را به صورت جدی پیگیری می کند.

وی با اشاره به اختلافات افغانستان و پاکستان در مورد خط و یا مرز دیورند و اینکه افغانستان این خط را به عنوان مرز بین المللی دو کشور قبول ندارد و پاکستان اصرار بر این دارد که این منطقه خط مرزی دو کشور است، گفت: اگر دولتی با ثبات در افغانستان ایجاد شود قطعا در قالب یک کار دیپلماتیک این موضوع را پیگیری می کند و این مسئله ای است که دولت پاکست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منافع پاکستان از حاکمیت طالبان در افغانستان چیست؟

منافع پاکستان از حاکمیت طالبان در افغانستان چیست؟