مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 12:252021-08-23فرهنگي

ثبت «چنار روچی» گناباد در فهرست میراث طبیعی ملی ایران


مسئول دفتر ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: درخت چنار کهن سال «چنار روچی» با شماره894 در فهرست میراث طبیعی ملی ایران ثبت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمود طغرایی اظهار کرد: درخت چنار کهن سال چنار روچی با شماره 894 در فهرست میراث طبیعی ملی ایران ثبت شد.

مسئول دفتر ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: این درخت چنار کهن سال در استان خراسان رضوی، شهرستان گناباد، بخش کاخک،دهستان زیبد، روستای روچی و در میدانی به همین نام قرار دارد.

وی در خصوص سیمای ظاهری این درخت بیان کرد: در ورودی روستای روچی اولین چیزی که نظر هر تازه واردی را به خود جلب می کند درخت چنار کهن سالی است که با محیط تنه عظیم و طول و عرض سایه انداز زیاد او را وسوسه می کند تا دقایقی را بر روی نیمکت و در زیر سایه این درخت زیبا استراحت کند.

طغرایی ادامه داد: اطراف درخت به همت اهالی و دهیاری روستا فضاسازی شده و برای جلوگیری از آسیب به تنه آن علاوه بر تعبیه جوی آب ،در اطراف درخت نیمکت هایی هم به عنوان نشیمن و هم حفاظ تعبیه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت «چنار روچی» گناباد در فهرست میراث طبیعی ملی ایران

ثبت «چنار روچی» گناباد در فهرست میراث طبیعی ملی ایران