مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 08:302021-08-23سياسي

پذیرایی از عزاداران یزدی با قهوه ای 400 ساله


صاحب موکب قهوه یزدی که در ایام سوگواری اباعبدالله(ع) با این قهوه ی 400 ساله پذیرای عزاداران حسینی است، می گوید: پخت قهوه یزدی در مراسم های مذهبی خصوصاً ایام محرم از دوران صفویه به بعد رواج یافته است.

- ایسنا/یزد صاحب موکب قهوه یزدی که در ایام سوگواری اباعبدالله(ع) با این قهوه ی 400 ساله پذیرای عزاداران حسینی است، می گوید: پخت قهوه یزدی در مراسم های مذهبی خصوصاً ایام محرم از دوران صفویه به بعد رواج یافته است.

ابراهیم مرادی که از قهوه پزهای یزدی است و سال ها در این حوزه فعالیت دارد، با بیان این که از دوران طفولیت به همراه پدرش قهوه پز مراسم های سیدالشهداء است، به خبرنگار ایسنا می گوید: از همان کودکی تقریبا 7 یا 8 سالگی توفیق خدمتگزاری در درگاه ابی عبدالله(ع) پیدا کردم، ابتدا نسبت به پذیرایی های مختلف مانند توزیع گلاب، آب دادن فعال شدم، بعد هم در قسمت چایخانه قند پاتال کُنی، استکان جمع کنی و چایی ریزی مشغول شدم.

وی اضافه می کند: از همان کودکی که در مجالس بودم، از روضه خوانی هایی که پدرم متولی آن ها بود تا مراسم هایی که قهوه پز قدیمی بافت تاریخی مرحوم حاجی آقا رضای فخر می گرداند، خدمت می کردم.

این قوه پز مراسم های امام حسینی که امسال هم مانند سنوات گذشته موکب قوه یزدی اش را برای امام حسین (ع) راه انداخته است، می گوید: پخت قهوه یزدی در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پذیرایی از عزاداران یزدی با قهوه ای 400 ساله

پذیرایی از عزاداران یزدی با قهوه ای 400 ساله