مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 07:452021-08-23اقتصادي

در پشت بام هر منزل یک نیروگاه برق خورشیدی نصب شود/تولید دستگاه چهار منظوره خورشیدی


اراک؛ امسال و به ویژه فصل تابستان یکی از سخت ترین سال ها از نظر خاموشی ها بود و مردم به دلیل کمبود تولید برق با چالش های زیادی به دلیل خاموشی های مکرر مواجه شدند.

کمبود تولید برق به دلیل ناکارآمدی و عدم برنامه ریزی دقیق مسوولان از یک سو و وابستگی تولید برق به منابع آبی و برقی از سوی دیگر خاموشی های پی در پی را در تابستان جاری رقم زد و موجی از نارضایتی ها را در پی داشت.

گرمای شدید تابستان و نبود امکان استفاده از وسایل خنک کننده به علت خاموشی،  تعطیلی و توقف تولید کارخانجات و به دنبال آن کمبود محصولاتی چون سیمان و فولاد  و افزایش قیمت آنها به دلیل کمبود عرضه، خاموشی مصرف انرژی در جهان تهدیدی است که اگر برای آن چاره ای اندیشیده نشود، می تواند عواقب بسیار سویی را به همراه داشته باشد.

امروزه بیشتر کشورهای جهان به اهمیت و نقش منابع مختلف انرژی، به ویژه انرژی های تجدیدپذیر (نو) در تامین نیازهای حال و آینده پی برده و این سمت و سو گرایش پیدا کرده اند که می طلبد در ایران نیز با توجه به نیاز روزافزون به مصرف انرژی و کاهش منابع انرژی فسیلی و محدودیت های برق رسانی این مهم بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

 اهمیت استفاده از انرژی های پاک و لزوم استفاده از این منابع جوانان اراکی را بر آن داشته که در این زمینه دست به تحقیق و توسعه زده و محصولات را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در پشت بام هر منزل یک نیروگاه برق خورشیدی نصب شود/تولید دستگاه چهار منظوره خورشیدی

در پشت بام هر منزل یک نیروگاه برق خورشیدی نصب شود/تولید دستگاه چهار منظوره خورشیدی