مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 05:152021-08-23اجتماعي

بازگشایی مظهر قنات گناباد که در یک اقدام غیر کارشناسی آسیب دید


فرماندار گناباد از بازگشایی مظهر قنات گناباد خبر داد و گفت: قنات قصبه گناباد یک اثر ثبت شده جهانی است و هرگونه آسیب به بخش های مختلف آن، باعث به خطر افتادن این ثبت جهانی می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی فرماندار گناباد از بازگشایی مظهر قنات گناباد خبر داد و گفت: قنات قصبه گناباد یک اثر ثبت شده جهانی است و هرگونه آسیب به بخش های مختلف آن، باعث به خطر افتادن این ثبت جهانی می شود.

قنات قصبه گناباد یکی از مهمترین آثار تاریخی و به نوعی شاهرگ گردشگری گناباد است که در تاریخ 25 تیرماه 1395 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد؛ این مکان علاوه بر آن که یک محل قدیمی و تفریحی برای بسیاری از جوانان است، بعد از ثبت قنات در فهرست آثار جهانی و اعتباراتی که به آن تعلق گرفت مرمت و بازسازی شد و همه ساله گردشگران زیادی از این مکان به عنوان محلی که آب قنات به سطح زمین می رسد، بازدید می کنند.

روز 30 مرداد ماه، مظهر قنات گناباد موسوم به گودال سردلو به دلایلی توسط هیأت امنای قنات مسدود شد و این پایاب را با خاک پوشاندند که این اقدام واکنش و اعتراض اهالی و مردم شهرستان را به دنبال داشت به طوری که مردم در محل تجمع کرده و خواستار بازگشایی این پایاب شدند و همین امر باعث شد مسئولان در محل حضور یافته و با کمک مردم و ورود فرمانداری به این موضوع، این پایاب ظهر روز 31 مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشایی مظهر قنات گناباد که در یک اقدام غیر کارشناسی آسیب دید

بازگشایی مظهر قنات گناباد که در یک اقدام غیر کارشناسی آسیب دید