مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 05:002021-08-23اجتماعي

آغاز سومین مرحله لایروبی زاینده رود در شرق اصفهان/ لجن های نفتی جمع آوری شد


مدیرعامل انجمن دوستداران میراث طبیعی و محیط زیست ورزنه گفت: سومین مرحله از لایروبی زاینده رود در شرق اصفهان با پیگیری محیط زیست استان در حال اجرا است.

- اظهار داشت: طرح لایروبی و ساماندهی زاینده رود در مسیر تالاب بین المللی گاوخونی از سال 1396 اجرا شده و سومین مرحله آن از دو هفته قبل در محدوده بند فارفان و قورتان آغاز شد و بنظر می رسد این بار بخشی از رودخانه در ورزنه را نیز شامل شود.

وی با بیان اینکه سرعت لایروبی بستگی به شرایط رودخانه دارد، افزود: بخشی از رودخانه از انبوه گیاه گز و نیزار پوشیده شده و صعب العبور است که اگر لایروبی شود در صورت رهاسازی حقابه گاوخونی، آب در مسیر 100 کیلومتری از سد رودشتین سریع تر به سمت تالاب جریان می یابد.

مدیرعامل انجمن دوستداران میراث طبیعی و محیط زیست ورزنه با اشاره به دو مورد آتش سوزی در نیزارهای محدوده گاوخونی در یک هفته گذشته، گفت: این آتش سوزی ها عمدی رخ داد زیرا نیزارهای کنار آب خود به خود آتش نمی گیرد و این درحالی است که به علت صخره ای بودن و شرایط خاص بخش هایی از رودخانه امکان تردد و خاموش کردن آتش نبود و در این مواقع نیاز به کمک آتش نشانی است.

خلیلی ورزنه اضافه کرد: پسماندهای نفتی که از اوایل مرداد ماه در بستر تالاب تخلیه شده بود روز شنبه با کمک جمعی از دوستداران محیط زیست و به همراه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز سومین مرحله لایروبی زاینده رود در شرق اصفهان/ لجن های نفتی جمع آوری شد

آغاز سومین مرحله لایروبی زاینده رود در شرق اصفهان/ لجن های نفتی جمع آوری شد