مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 03:252021-08-23سياسي

نقدی بر یادداشت محسن کدیور


محسن کدیور بعد از تنفیذ ریاست جمهوری در دوازدهم مرداد 1400 یادداشتی را تحت عنوان «فصل سرد حاکمیت در ایران» منتشر کرده و نتیجه یکدست شدن حکومت را سقوط جمهوری اسلامی می داند که در مدت زمان کوتاهی محقق خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، ابوذر غفاری راد طی یادداشتی در خود (سروش و بشیریه) تاکید ویژه ای بر تجددگرایی دارد به همین خاطر است که مفاهیمی مانند بیانیه گام دوم انقلاب یا مردم سالاری دینی را فاقد اهمیت می داند.

  ایدئولوژی آقای کدیور اساسا دربردارنده تجددگرایی و پساتجددگرایی است و اندیشه های سنتی و انقلابی در محدوده ذهنی آنها جایگاهی ندارد، اگر چه زمانی مفهوم اسلام تجددگرایانه را مطرح کردند و هدف شان این بود که اسلام را متناسب با نظام و باورها و ارزش های مدرنیسم غربی تفسیر کنند.

6- از 2 دهه پیش تاکنون آقای کدیور طرفدار ایده جهانی شدن است، حتی اگر جهانی شدن منجر به اقتدار نظام سلطه باشد، چرا که معتقد است با جهانی شدن مشروعیت سیاسی نظام از بین خواهد رفت به همین خاطر آرمان و الگویی به نام حکمرانی دینی را فاقد ارزش می داند و جزو نکات محوری وی محسوب می شود.

7- به طور کلی در اندیشه کدیور دموکراسی زمانی محقق می شود که منافع آنها تحقق یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقدی بر یادداشت محسن کدیور

نقدی بر یادداشت محسن کدیور