مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 17:222021-08-22سياسي

مسیر استقلال افغانستان کدام است؟


افغانستان نیازمند قانونمندی و فراگیری فرهنگ چگونگی تعامل جریانات این کشور با یکدیگر است؛ زیرا این تنها راه مسدود ساختن بازگشت سلطه بیگانه از مسیری پیچیده تر خواهد بود.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یادداشت- عباس سلیمی نمین: افغانستان این روزها در معرض آزمون بزرگ سیاسی ای قرار گرفته که جز با حلم و درس آموزی از تجربیات گذشته از آن موفق خارج نخواهد شد.

هر نوع شتاب زدگی و تأثیر پذیری از القائات و فضاسازی ها موجب خواهد شد تا بازگشت صلح و آرامش به این خطه برای سال ها مجدداً به تأخیر افتد.

برخلاف تصور برخی که این همسایه ایران را کشوری فقیر و فاقد جاذبه برای قدرت های سلطه گر می پندارند، به گونه ای مطرح می سازد که متضمن تداوم سلطه سیاسی اش باشد؛ لذا از یک سو به هیچ وجه اجازه نداد که ساختار انتخابات در اداره این کشور نهادینه شود و با قدرت افرادی را بر مردم افغانستان تحمیل کردند که به منافع ملی پای بند نبودند؛ از دگر سو مذاکراتی طولانی با طالبان را پی گرفتند و با آن عملاً به عنوان دولت رفتار نمودند، اما این بدان معنی نیست که طالب ها همان نیروهای خام قبل از اشغال افغانستان توسط آمریکا باشند؛ لذا به نظر می رسد واشنگتن در صدد است از نفوذ عوامل همراه با خود در همه جریانات بهره گیرد تا غائله پیچیده ای را شکل دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسیر استقلال افغانستان کدام است؟

مسیر استقلال افغانستان کدام است؟