مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 08:352021-08-22بين الملل

کشفی درباره جنگ ایران و یونان


باستان شناسان با کاوش در یکی از شهرهای باستانی ترکیه به کتیبه سنگی تاریخی برخوردند که تصاویری از صحنه های نبرد ایران و یونان را به تصویر می کشد.

- باستان شناسان با کاوش در یکی از شهرهای باستانی ترکیه به کتیبه سنگی تاریخی برخوردند که تصاویری از صحنه های نبرد ایران و یونان را به تصویر می کشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی، کاوش باستان شناسان در شهر تاریخی داسکیلیون واقع در شمال غربی ترکیه به کشف کتیبه سنگی متعلق به قرن پنجم پیش از میلاد منجر شد.

این کتیبه که ماهرانه حکاکی شده صحنه هایی از نبرد ایران علیه نیروهای یونان را که حدود 2500 سال پیش به وقوع پیوست به تصویر می کشد.

به گفته کان ایرن ، کاوش گر ارشد این محوطه تاریخی، نقش های این کتیبه سربازان یونانی را درحالی که با سربازان ایرانی سوار بر اسب می جنگند به تصویر کشیده است.

بر اساس گزارش دیلی صباح ، این کتیبه نبردهایی را به تصویر کشیده که در نقاط مختلفی از مناطق مدیترانه ای در طول 50 سال یعنی از 499 تا 449 پیش از میلاد رخ داده اند.

این همان زمانی است که جنگ های مشهور ایران و یونان رخ داد.

نبردهای بین سربازان امپراتوری هخامنشی و اتحادیه دلوس، اتحاد سیاسی و نظامی عظیم متشکل از دولت شهرهای یونانی به رهبری آتن، در همان زمان رخ داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشفی درباره جنگ ایران و یونان

کشفی درباره جنگ ایران و یونان