مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 07:552021-08-22سياسي

دیدار وزیر خارجه ژاپن با شمخانی


وزیر خارجه ژاپن امروز (یکشنبه) با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، موته گی توشیمیتسو وزیر امور خارجه ژاپن که شب گذشته به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات ایرانی و بنا به دعوت پیش از این اعلام کرده بود: موته گی توشیمیتسو وزیر امور خارجه ژاپن به دعوت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  از تاریخ یکشنبه 31 مرداد ماه جاری  سفر دو روزه ای را به جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

وی یادآور شد: این سفر که در آستانه تشکیل دولت سیزدهم از اهمیت بالایی برخوردار است، در پاسخ به سفر سال 1398 دکتر ظریف به توکیو انجام می شود.

روابط ایران و ژاپن به عنوان دو قدرت مهم در غرب و شرق آسیا همواره مهم بوده و دو کشور در 90 سال روابط دیپلماتیک، بر اساس منافع مشترک، از روابط دوستانه برخوردار بود ه اند و در حال حاضر نیز رایزنی ها در مورد مسائل دو و چندجانبه در بالاترین سطوح بین دو کشور برقرار است.

خطیب زاده خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه ژاپن در این سفر علاوه بر همتای ایرانی، با دیگر مقامات ارشد کشورمان نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

سفارت ژاپن در جمهوری اسلامی ایران شنبه شنبه با اشاره به ورود وزیر خارجه ژاپن به تهران اعلام کرد: از فردا (31 مرداد) جناب آقای موته گی وزیر امور خار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزیر خارجه ژاپن با شمخانی

دیدار وزیر خارجه ژاپن با شمخانی