مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 05:302021-08-22اقتصادي

امکان خرید متری مسکن در بورس


بنا بر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، بورس مسکن تحت عنوان «صندوق زمین و مسکن» که مراحل نهایی خود را سپری کرده با هدف جذب سرمایه ها برای پروژه ها، - ، حدود دو سال قبل زمزمه های همکاری وزارت راه و شهرسازی با بازار سرمایه ایران به منظور راه اندازی صندوق زمین و مسکن شنیده شد.

هدف اولیه این بود که پروژه های مسکونی و تجاری در بازار سرمایه عرضه شود تا با جذب سرمایه های خرد هم به تولید مسکن کمک شود و هم برای سهامداران سوددهی داشته باشد.

خرید مسکن به شکل متری و کامل از ویژگی های بورس مسکن محسوب می شود.

البته در حال حاضر شرکتهای بخش خصوصی در بورس کالا حضور دارند اما وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد شرکتها و سازمانهای زیرمجموعه خود را نیز که امکان عرضه پروژه های بزرگ مقیاس را دارند نیز وارد این عرصه کند.

در این خصوص محمود محمودزاده ـ معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ـ گفته است: همکاری میان وزارت راه و شهرسازی و بورس کالا از ماه ها قبل آغاز شد که این همکاری از چند جنبه پیگیری شده که تاکنون نیز نتایجی مثبتی در این حوزه ها حاصل شده است.

یکی از همکاری های مشترکی که قرار است با بورس کالا صورت بگیرد ایجاد صندوق زمین و مسکن است که مصوبه اصلاح آیین نامه آن از دولت گرفته شد و به شرکت های و سازمان های مرتبط با وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کردی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان خرید متری مسکن در بورس

امکان خرید متری مسکن در بورس