مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 04:402021-08-22بين الملل

گفتگوی تلفنی اردوغان و پوتین درباره افغانستان


بنا به اعلام مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور کشور با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود تلفنی گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری آناتولی، روسای جمهور ترکیه و روسیه در این گفت وگوی تلفنی، مسائل منطقه ای، گسترش روابط دوجانبه و آخرین تحولات افغانستان را مورد ارزیابی قرار دادند.

اردوغان در این گفت وگوی تلفنی با پوتین تصریح کرد: در صورت ایجاد شرایط مناسب می توانیم در آینده نیز به مدیریت فرودگاه کابل ادامه دهیم.

وی ادامه داد: این مسئولیتی که ترکیه برعهده خواهد گرفت، نگرانی تمام طرف ها به ویژه جامعه جهانی و مردم افغانستان را رفع خواهد کرد.

اردوغان تاکید کرد: دولت جدیدی که در افغانستان تاسیس خواهد شد باید فراگیر بوده و نظر اکثریت مردم افغانستان را برآورده کند.

وی با اشاره به اینکه آغاز مذاکرات صلح و امنیت بین طالبان و رهبران جمهوری افغانستان در کابل امیدوارکننده است، اظهار داشت: در جریان این روند، کانال های گفت وگو با طالبان باید باز نگه داشته شود و به جای رویکردی مبتنی بر شرایط سخت، باید تعامل تدریجی دنبال شود.

اردوغان افزود که از پیام های معتدل طالبان در حال حاضر استقبال می کنند، اما نه سخنان طالبان، بلکه اقدامات این گروه روند آینده را شکل خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگوی تلفنی اردوغان و پوتین درباره افغانستان

گفتگوی تلفنی اردوغان و پوتین درباره افغانستان