مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 04:152021-08-22پزشكي

استفاده از فناوری نانو برای رسانش مهارکننده های اتوفاژی، نوآوری در درمان سرطان


اتوفاژی یک فرایند سلولی است که طی آن مواد زائد مختلف که در سلول جمع شده اند به مواد مغذی بازیافت شده و سپس از آنها برای رشد، ترمیم و سوخت رسانی استفاده خواهد شد.

- ایسنا/همدان اتوفاژی یک فرایند سلولی است که طی آن مواد زائد مختلف که در سلول جمع شده اند به مواد مغذی بازیافت شده و سپس از آنها برای رشد، ترمیم و سوخت رسانی استفاده خواهد شد.

این واژه از پیشوند یونانی (auto) به معنی “ خود “ و (phagy) به معنی “ خوردن “ تشکیل شده است، به عبارتی معنی این واژه “ خود خواری “ است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرایند اتوفاژی نه تنها باعث حفظ سلامتی می شود، بلکه به طور مطلق یک فرایند ضروری و حیاتی است.

به همین دلیل است که این فرایند مدام در هر سلولی از بدن همیشه در حال رخ دادن است و هنگامی که این فرایند مختل شود، شما می توانید مستعد پذیرش انواع بیماری ها شوید.

اتوفاژی یک مکانیسم اساسی فیزیولوژیکی است و در مکانیسم های بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان ها، تخریب عصبی، نارسایی قلبی و .

نقش دارد.

استفاده از فناوری نانو برای رسانش القا کننده ها و مهارکننده های اتوفاژی می تواند نوآوری در درمان سرطان و بازسازی سلول های عصبی باشد.

دکتر سعید قوامی متولد 7 شهریور 1344 در مشهد بوده که در سال 1989 میلادی لیسانس شیمی را از دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد و دکتری در بیوشیمی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از فناوری نانو برای رسانش مهارکننده های اتوفاژی، نوآوری در درمان سرطان

استفاده از فناوری نانو برای رسانش مهارکننده های اتوفاژی، نوآوری در درمان سرطان