مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 18:102021-08-21اقتصادي

واکنش همتی به اظهارات امروز رییسی


رییس کل سابق بانک مرکزی به صحبت های امروز رییس جمهور درباره نظارت جدی تر بانک مرکزی بر بانک ها واکنش داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: امروز آقای رییسی در مجلس تاکید کردند که بانک مرکزی باید از حالت توصیه به بانک ها خارج شده و نظارت جدی و اقدام و عمل داشته باشد.

در این خصوص نکاتی را به اختصار تاکید می کنم: بانک مرکزی در طول سه سال گذشته اقدام های جدی برای نظارت بر بانک ها، رفع ناترازی آن ها، ادغام و سرپرستی بانک های مشکل دار و امهال تسهیلات با رعایت الزامات فقهی و شرعی انجام داد.

اگر بانک مرکزی بخواهد بر بانک ها نظارت بیشتر و جدی تر داشته باشد، دو اقدام مهم باید انجام دهد: 1) براساس استاندار های مالی بین المللی می بایست فعالیت عمده بانک ها خصوصا دولتی را به خاطر نداشتن کفایت سرمایه، متوقف کند و این اقتدار نظامی به بانک مرکزی داده شود که مانند سایر نقاط دنیا به محض تشخیص ناسالم بودن فعالیت یک بانک، در مورد آن بانک تصمیم گرفته و عمل کند و منتظر فرآیند های طولانی حقوقی و مصلحت اندیشی نشود.

2) مانع از پرداخت تسهیلات تکلیفی مجلس و دولت که نقش عمده در خلق نقدینگی دارد، بشود که این خود نیازمند اصلاح ارتباط مالی دولت و بانک مرکزی و چاره سازی برای تامین کسری بودجه زیاد دولت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش همتی به اظهارات امروز رییسی

واکنش همتی به اظهارات امروز رییسی