مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 11:152021-08-21بين الملل

پادشاه مغرب: روابط رباط و تل آویو مشوّقی برای صلح منطقه ای باشد!


پادشاه مغرب در نامه ای به رییس رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که روابط دو طرف مشوّقی برای صلح منطقه ای فراگیر باشد! - به نقل از النشره، محمد ششم پادشاه مغرب در نامه ای به اسحاق هرتزوگ رییس رژیم صهیونیستی از اقدامات صورت گرفته برای احیای روابط دوجانبه ابراز رضایت کرد.

بر اساس این گزارش، ریاست رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این نامه پادشاه مغرب در پاسخ به پیام هرتزوگ بود که یاییر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سفر هفته گذشته به مغرب به او ابلاغ کرده بود.

منابع عرب زبان اعلام کردند که پادشاه مغرب در نامه خود ابراز امیدواری کرده است که روابط رژیم صهیونیستی و مغرب، مشوّقی برای صلح منطقه ای گسترده باشد.

گفتنی است، دولت رباط در سال 2000 به دنبال وقوع انتفاضه دوم فلسطینیان روابط خود با رژیم صهیونیستی را به تعلیق درآورد تا اینکه اواخر سال گذشته تحت نظارت دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا، روابط رباط و تل آویو از سر گرفته شد.

لاپید پنجشنبه گذشته در سفری به رباط با ناصر بوریطه وزیر خارجه مغرب دیدار کرد و پس از این دیدار گفت که با بوریطه بر سر ارتقای سطح روابط دوجانبه به سطح روابط دیپلماتیک کامل توافق کرده است.

قرار است اکتبر یا نوامبر آینده بوریطه به فلسطین اشغالی سفر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پادشاه مغرب: روابط رباط و تل آویو مشوّقی برای صلح منطقه ای باشد!

پادشاه مغرب: روابط رباط و تل آویو مشوّقی برای صلح منطقه ای باشد!