مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 06:152021-08-21فرهنگي

خواندن داستانی به دور از آشفتگی متنی حق خواننده است


عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان گفت :بارنویسی و ویرایش اثر یک، ضرورتی تخصصی و بایسته است و خواننده حق دارد داستانی به دور از آشفتگی های متنی و نوشتاری بخواند.

- مرتضی حاتمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سخنرانی خود در بیست و دومین نشست انجمن ادبی مهاباد، اظهار کرد: توجه به مفاهیم تربیتی و اخلاقی در داستان از اهمیت زیادی برخوردار است و ضروری است نویسنده این مفاهیم را با بهره گیری از عناصر داستانی و رعایت زبان غیرمستقیم،به مخاطب انتقال دهد.

عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ادامه داد:بارنویسی و ویرایش اثر یک، ضرورتی تخصصی و بایسته است و خواننده حق دارد داستانی به دور از آشفتگی های متنی و نوشتاری بخواند.

نویسنده ی مجموعه داستان (بیمارستانی در باغچه) در ادامه به ژانر وحشت،به عنوانی ژانری جذاب برای نوجوانان اشاره کرد و گفت:این ژانر دارای ویژگی های خاص خود است.

ترس،خون آشام، دراکولا، دلهره و جادو، جن، وحشت ، شکنجه آشفتگی های روانی و ذهنی، حضور ارواح از عناصر محتوایی این سبک است و مخاطبان زیادی این سبک داستانی را دنبال می کنند.

تعدادی از نویسندگان هم چون: سیامک گلشیری و حمیدرضا شاه آبادی و مریم عزیزی در این سبک برای نوجوانان کتاب هایی منتشر کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواندن داستانی به دور از آشفتگی متنی حق خواننده است

خواندن داستانی به دور از آشفتگی متنی حق خواننده است