مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 04:552021-08-21سياسي

زین العابدین(ع)؛ عمری که مجاهدانه در مسیر روشنگری مردم طی شد


پروردگار مقدر کرد که امام سجاد(علیه السلام) بازمانده نهضت عاشورا باشد و برای مردم آن روزگار که سیم و زر، کور و کرشان کرده بود، به تبیین اندیشه های دینی و هدف بزرگ امام حسین (علیه السلام) و یاران دلاورش بپردازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، تقدیر بر آن قرار گرفت که از کارزارِ نینوا بیرون بیاید و خیل شهدا را در هنگامه نبرد، در مسیری دیگر همراهی کند.

تقدیر بر آن قرار گرفت که وارث عاشورا شود و در کنار عمه اش زینب کبری (سلام الله علیها) روایتگر جاودانگی حماسه ای سترگ باشد.

پروردگارش مقدر کرد که ایشان بازمانده نهضت باشد و برای مردم آن روزگار که سیم و زر، کور و کرشان کرده بود، به تبیین اندیشه های دینی و هدف بزرگ امام حسین (علیه السلام) و یاران دلاورش بپردازد.

زین العابدین لقب گرفت چرا که عمر شریفش را به عبادت و مناجات گذراند و صحیفه ای گرانقدر از فرمایشات ارزشمندش برای اهل معرفت به یادگار نهاد.

صحیفه سجادیه که مناجات ها و دعاهای آن، نه فقط شمع خلوت عارفان و صالحان است بلکه درسی برای زندگی است و سرشار از حکمت و معرفت ، که می تواند عموم اقشار جامعه را سیراب کند و چراغ مسیر گردد.

زینت عابدان لقب گرفت چرا که کمک به نیازمندان و محرومان سرفصل اصلی زندگی پربرکتش بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زین العابدین(ع)؛ عمری که مجاهدانه در مسیر روشنگری مردم طی شد

زین العابدین(ع)؛ عمری که مجاهدانه در مسیر روشنگری مردم طی شد