مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1400 ساعت 04:552021-08-21سياسي

حقیقت مشکلات خوزستان کدامند؟


بنظر می رسد پژوهش های مرکز پژوهش های مجلس با واقعیت خوزستان همخوانی ندارد و نمی تواند مبنای درستی برای حل مشکلات باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، صادق شاهوارپور در یادداشتی نوشت: مرکز پژوهش های مجلس طی پژوهشی سه مشکل اولویت دار خوزستان را به ترتیب کشت سنتی محصولات کشاورزی، ضعف زیرساخت گردشگری، ضعف در سیستم دفع فاضلاب شهری اعلام کرده است.

اما باید به این نکات توجه داشت که چندین سال است که بحران آب شرب و تنش آبی دامن گیر شهرها و روستاهای خوزستان است، آیا حل این مساله از جمله اولویت های خوزستان نیست؟  کشت سنتی محصولات کشاورزی اولویت مهم تری است یا انتقال آب از سرشاخه های رودخانه های جاری در خوزستان؟ نقش شرکت های صنعتی عظیم مانند پتروشیمی، نفت و فولاد در تخریب زیرساخت های زندگی مردم خوزستان به چه میزان است؟ خدمات این شرکت ها به مردم استان و حق السهم خوزستان از این غول های درآمدزا چه مقدار است؟ بحران های زیست محیطی مانند ریزگردها، آلودگی هوا و.

آیا در اولویت مشکلات خوزستان نیست؟ زیرساخت گردشگری یا زیرساخت ترابری، مساله این است! روزانه در جاده های بین شهری خوزستان شهروندان این استان تلف می شوند اما همچنان جاده های این استان در شرایط بحرانی هستند، ماجرای خط ریلی و خدمات فرودگاهی را هم باید در مجال مفصل تری بپردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقیقت مشکلات خوزستان کدامند؟

حقیقت مشکلات خوزستان کدامند؟