مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 مرداد 1400 ساعت 10:552021-08-20اجتماعي

مراسم آیینی «خیمه برداری» نوش آباد برگزار نمی شود


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل از لغو برگزاری مراسم آیینی خیمه برداری در شهر نوش آباد از توابع این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، حسین چاکری اظهار داشت: این مراسم آیینی که یکی از بزرگ ترین آیین های تعزیه کشور در ماه محرم به شمار می رود که همه ساله، در عصر روز یازدهم و صبح روز دوازدهم محرم در زمینی به وسعت 20 هکتار و با حضور بیش از 3 هزار نفر عوامل اجرایی و شرکت هزاران نفر دوستار اهل بیت عصمت و طهارت برگزار می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: در این آیین پرشکوه برخی از وقایع تاریخی دشت کربلا از عصر روز دهم عاشورا همچون: شهادت امام حسین(ع) و سپس هجوم لشگر عمرسعد به حریم اهل بیت(ع)، تازیانه زدن بر کودکان، آتش زدن خیمه ها، تاختن بر پیکر مطهر شهدا و سپس اسارت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به تصویر کشیده می شود.

وی افزود: با توجه به شیوع موج پنجم ویروس کرونا، با هماهنگی های به عمل آمده با مسئولین محلی به ویژه اعضای شورای اسلامی شهر و هیئت های برگزار کننده، امسال این مراسم در راستای حفظ سلامت هموطنان برگزار نخواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم آیینی «خیمه برداری» نوش آباد برگزار نمی شود

مراسم آیینی «خیمه برداری» نوش آباد برگزار نمی شود