مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مرداد 1400 ساعت 22:402021-08-19پزشكي

اندک تغییرات در رژیم غذایی به افزایش طول عمر کمک می کند


بر اساس یک مطالعه جدید، خوردن یک هات داگ می تواند 36 دقیقه از طول عمر کم کند، در حالی که انتخاب یک وعده آجیل می تواند 26 دقیقه به زندگی سالم بیافزاید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از ساینس دیلی، در این مطالعه محققان دانشگاه میشیگان بیش از 5800 غذا را مورد ارزیابی قرار دادند و آنها را بر اساس میزان بیماری های تغذیه ای برای انسان و تأثیرشان بر محیط زیست رتبه بندی کرد.

نتایج نشان داد جایگزینی 10 درصد از کالری دریافتی روزانه از گوشت گاو و گوشت های فرآوری شده با ترکیبی از میوه ها، سبزیجات، آجیل، حبوبات و غذاهای دریایی می تواند میزان کربن رژیم غذایی را تا یک سوم کاهش دهد و به افراد این امکان را می دهد تا 48 دقیقه در روز به عمرشان بیفزایند.

کاترینا استیلیانو ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: به طور کلی، توصیه های غذایی فاقد جهت خاص و قابل اجرا برای ایجاد انگیزه در افراد برای تغییر رفتار است و به ندرت توصیه های رژیم غذایی به اثرات محیطی می پردازد.

محققان این مطالعه غذاها را بر اساس عملکردهای تغذیه ای و محیطی شأن، مانند چراغ راهنمایی، در سه منطقه رنگی سبز، زرد و قرمز طبقه بندی کردند.

منطقه سبز نشان دهنده غذاهایی است که توصیه می شود در رژیم غذایی افزوده شود و حاوی غذاهایی است که هم از نظر تغذیه مفید هستند و هم تأثیرات زیست محیطی پایینی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندک تغییرات در رژیم غذایی به افزایش طول عمر کمک می کند

اندک تغییرات در رژیم غذایی به افزایش طول عمر کمک می کند