مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مرداد 1400 ساعت 13:402021-08-19فناوري

گرانی از نقض امنیت و حریم شخصی کاربران اپل به بهانه دفاع از کودک


بیش از 90 گروه فعال در زمینه دفاع از حقوق و حریم شخصی کاربران اینترنت در جهان با ارسال نامه ای سرگشاده برای اپل از این شرکت خواستند برنامه خود برای اسکن محتوای شخصی را کنار بگذارد.

- جی پلاس، به نقل از رویترز، اپل قصد دارد با هدف شناسایی عکس ها و محتوای مروج هرزه نگاری کودکان، پیام ها و فایل های چندرسانه ای ذخیره شده در نرم افزار آی مسیج و خدمات کلود خود را اسکن کند.

مهر نوشت؛ اپل می گوید از این طریق می توان تصاویر برهنه کودکان و نیز افرادی که چنین محتوای مستهجنی را رد و بدل می کنند شناسایی کرد و جلوی سوءاستفاده از کودکان در فضای مجازی را گرفت.

اما مخالفان این طرح می گویند ممکن است از این طرح برای جاسوسی سایبری از افراد در فضای مجازی و نقض حریم شخصی و آزادی های آنها بهره گرفته شود.

چنانچه دولت آمریکا به بهانه مقابله با تروریسم افراد زیادی را هدف جاسوسی های خود در فضای مجازی قرار داده و اطلاعات خصوصی آنها را سرقت می کند.

در بخشی از این نامه سرگشاده آمده است: اگر چه این قابلیت ها با هدف حفاظت از کودکان و کاهش محتوای مربوط به سوءاستفاده از آنان طراحی شده، اما ما بیم داریم که از ابزار یادشده برای سانسور اظهارات و نظرات افراد، تهدید حریم شخصی و به خطر انداختن امنیت افراد در سراسر جهان بهره گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانی از نقض امنیت و حریم شخصی کاربران اپل به بهانه دفاع از کودک

گرانی از نقض امنیت و حریم شخصی کاربران اپل به بهانه دفاع از کودک