مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مرداد 1400 ساعت 18:002021-08-18بين الملل

واکنش پاکستان به خشونت علیه عزاداران در کشمیر


پاکستان روز چهارشنبه خشونت ها علیه عزاداران حسینی در منطقه «کشمیر» را به شدت محکوم و اعمال محدودیت ها برای جلوگیری از برگزاری آیین های مذهبی ایام محرم را نقض آشکار حقوق بشر اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای، سرکوب عزاداران حسینی در بخش های مختلف منطقه جامو و کشمیر ، خشونت، پرتاب گاز اشک آور و بازداشت شرکت کنندگان در مراسم سوگواری ماه محرم توسط نیرو های امنیتی هند را مورد سرزنش قرار داده و آن را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: گفته می شود ده ها نفر از مسلمانان کشمیری بازداشت شده اند و روزنامه نگاران نیز در جریان درگیری نیرو های امنیتی مورد هدف قرار گرفته اند.

وزارت امور خارجه پاکستان اعمال محدودیت برای جلوگیری از آیین های محرم و راه اندازی تجمع های عزاداری را بی احترامی کامل و تعصب ریشه دار نسبت به احساسات مسلمانان کشمیر و همچنین نقض آشکار حقوق اساسی مردم این منطقه عنوان کرد.

دولت اسلام آباد از جامعه بین المللی، سازمان ملل، سایر سازمان های حقوق بشری و بشردوستانه خواست تا به نقض سنگین حقوق و آزادی های مذهبی مردم مسلمان کشمیر توجه کند.

رسانه های هندی روز گذشته از حمله پلیس به عزاداران حسینی با استفاده از گاز اشک آور و باتوم و بازداشت چندین نفر آن ها در ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش پاکستان به خشونت علیه عزاداران در کشمیر

واکنش پاکستان به خشونت علیه عزاداران در کشمیر