مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مرداد 1400 ساعت 15:552021-08-18سياسي

در شب عاشورا چه اعمالی باید انجام داد/احیای شب عاشورا معادل 70 سال عبادت


در فضیلت اِحیای این شب روایت شده است که مانند آن است که عبادت کرده باشد به عبادت جمیع فرشتگان و عبادت در آن، برابر هفتاد سال عبادت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، شب عاشورای حسینی است.

مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب شریف مفاتیح الجنان درباره اعمال شب عاشورا نوشته است: شب عاشوراست؛ سید در کتاب اقبال برای این شب دعاها و نمازهای بسیار با فضیلت های فراوان روایت کرده، از جمله صد رکعت نماز که در هر رکعت پس از سوره حَمد سه مرتبه سوره توحید خوانده و بعد از پایان صد رکعت هفتاد مرتبه بگوید: سُبْحانَ اللّٰهِ، وَالحَمْدُ للّٰهِ، وَلَا إِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ، وَاللّٰهُ أَکْبَرُ، وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّهَ إِلّا باللّٰهِ العَلِیِّ العَظِیمِ.

منزّه است خدا و خدا را سپاس و نیست معبودی جز خدا و خدا بزرگ تر است از این که وصف شود و هیچ نیرو و توانی نیست جز به خدای بلندمرتبه بزرگ.

و در روایت دیگر پس از العَلِیِّ العَظِیمِ استغفار هم ذکر شده؛ و نیز چهار رکعت نماز در آخر شب که در هر رکعت پس از سوره حَمد ، هرکدام از آیت الکرسی و سوره های توحید و فلق و ناس را ده مرتبه بخواند و پس از سلام صد مرتبه سوره توحید را قرائت کند؛ و دیگر چهار رکعت نماز، در هر رکعت سوره حَمد و پنجاه مرتبه سوره توحید و این نماز برابر است با نماز امیرالمؤمنین (علیه السلام) که مزیت و برتری بسیار دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در شب عاشورا چه اعمالی باید انجام داد/احیای شب عاشورا معادل 70 سال عبادت

در شب عاشورا چه اعمالی باید انجام داد/احیای شب عاشورا معادل 70 سال عبادت