مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مرداد 1400 ساعت 10:402021-08-18فرهنگي

نقاشی عاشورایی رضا بانگیز/ وقتی هنرمند از اسطوره ها الهام می گیرد


رضا بانگیز همچون بسیاری از هنرمندان، آثار متعددی با درون مایه های مصائب کربلا، عزاداری و آیین های متأثر از دهه چهل به بعد آن خلق کرده که اثر پیش رو یکی از آن ها است.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، یکی از آثار عاشورایی رضا بانگیز (هنرمند نقاش و مجسمه ساز 84 ساله) در موزه هنرهای معاصر تهران قرار دارد.

 این اثر در سال 1374 با تکنیک رنگ روغن روی بوم 150 * 90 سانتی متری خلق شده و از مجموعه اهدایی منیژه میرعمادی به موزه هنرهای معاصر تهران است که بهمن ماه سال گذشته انجام گرفت.

احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران درباره اثر عاشورایی بانگیز نوشته است: وقتی مارکو گریگوریان تدریس چاپ لینو و چاپ چوب را در هنرستان هنرهای زیبا آغاز کرد، این مدیوم در ایران چندان شناخته شده و مقبول نبود ولی تأثیر آن سال ها بعد خود را نمایان ساخت.

رضا بانگیز که در زمره هنرجویان هنرستان در دهه سی شمسی بود، چنان دلباخته ی این تکنیک شد که در طی پنج دهه فعالیت هنری، هیچ گاه نتوانست از آن دل بِکَند و این تکنیک با اندکی تغییر توسط خودش، تبدیل به تکنیک اصلی او در خلق آثار هنری شد.

  بانگیز تا کنون چند دوره در حراج تهران هم حضور داشته که آخرین آن ها اثر الله اکبر بود که دی ماه سال گذشته 180 میلیون تومان چکش خورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقاشی عاشورایی رضا بانگیز/ وقتی هنرمند از اسطوره ها الهام می گیرد

نقاشی عاشورایی رضا بانگیز/ وقتی هنرمند از اسطوره ها الهام می گیرد