مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مرداد 1400 ساعت 07:352021-08-18سياسي

چهل منبری؛ آیین عشق و حاجت/ شمع باران حزن و حاجت در تاسوعا


آیین عاشورایی «چهل منبری» از سنت های رایج در لرستان است به طوری که زنان لرستانی و حتی در برخی موارد مردان در روز تاسوعا این آیین را به جا می آورند.

- خرم آباد- آیین عاشورایی چهل منبری از سنت های رایج در لرستان است به طوری که زنان لرستانی و حتی در برخی موارد مردان در روز تاسوعا این آیین را به جا می آورند.

کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

از دقایق اولیه صبح امروز دختران چهل منبری با پای برهنه و صورت های پوشیده شهر را با شمع های حزن انگیز روز تاسوعا زینت بستند تا حاجت خود را از باب الحوائج در روز شهادتش طلب کنند.

امروز خیمه ها و تکیه های دایر شده در سطح شهر و مراسم های روضه فعال در شهر و سقاخانه ها مملو از شمع های حاجت است؛ شمع هایی که هر کدام از یگانه جوانمرد روز تاسوعا طلب نیاز می کنند و عاشقانه در حزن و اندوه این روز می گریستند.

صحنه آب شدن شمع ها که در کنار هر خیمه و تکیه دایر شده در سطح شهر خرم آباد شهر را پر از بوی اشک و ماتم کرده است و چشم ها را اشکبار می کند.

شمع ها امروز پیام آور غم و اندوه بودند و حامل راز و نیاز… خیابان های شهرهای مختلف لرستان به ویژه خرم آباد و بروجرد از همان دقایق اولیه صبح شاهد حضور حاجتمندانی بود که چهل شمع خود را با ذکر مصیبت قمر بنی هاشم روشن کردند و در فراق باب الحوائج اشک ریختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهل منبری؛ آیین عشق و حاجت/ شمع باران حزن و حاجت در تاسوعا

چهل منبری؛ آیین عشق و حاجت/ شمع باران حزن و حاجت در تاسوعا