مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مرداد 1400 ساعت 03:552021-08-18بين الملل

خروج بیش از 2200 دیپلمات و تبعه خارجی از کابل


یک مقام امنیتی غربی می گوید که از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، پروازهای نظامی تاکنون بیش از دو هزار و دویست تبعه خارجی را از کابل خارج کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که مردم گفت که بعد از تسلط طالبان بر افغانستان، بیش از 2200 دیپلمات و تبعه خارجی تاکنون با هواپیماهای نظامی از فرودگاه کابل خارج شده اند.

بر اساس این گزارش، این مقام امنیتی که نام یا سمت وی فاش نشد، ادعا کرد هنوز مشخص نیست که پروازهای مسافری و غیرنظامی چه زمانی در فرودگاه کابل از سر گرفته خواهند شد.

ساعاتی قبل از این نیز کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرده بود فقط هواپیماهای نظامی آمریکایی تاکنون 1100 نفر از اتباع این کشور را از افغانستان خارج کرده اند.

به نوشته رویترز، در بیانیه کاخ سفید آمده است: اکنون که توانستیم جریان پروازها [نظامی] را برقرار کنیم، انتظار داریم که رقم [افراد خارج شده از کابل] افزایش یابد .

این در حالی است که پیشتر روزنامه واشنگتن پست گزارش داده بود بقایای جسد یک شهروند افغانستانی که قصد داشت با پنهان شدن در ) همزمان سازمان امداد پناهندگان شرق آفریقای سازمان ملل نیز خبر داد که دولت آمریکا از کشور آفریقایی اوگاندا درخواست کرده که میزبان 2 هزار نفر از پناهندگان افغانستانی باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج بیش از 2200 دیپلمات و تبعه خارجی از کابل

خروج بیش از 2200 دیپلمات و تبعه خارجی از کابل