مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مرداد 1400 ساعت 23:302021-08-17بين الملل

رایزنی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره افغانستان


«عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در تماس تلفنی درباره آخرین تحولات افغانستان گفتگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت خارجه قطر در بیانیه ای اعلام کرد، وزیران خارجه قطر و آمریکا بر لزوم حمایت از غیرنظامیان در افغانستان، افزایش تلاش ها برای تحقق آشتی ملی در این کشور و انتقال مسالمت آمیز قدرت در کابل تأکید کردند.

بر اساس این گزارش، آل ثانی و بلینکن همچنین در خصوص روابط راهبردی میان دو کشور و آخرین تحولات میدانی در افغانستان گفتگو کردند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از نقش قطر در خصوص ادامه مذاکرات صلح افغانستان و فراهم آوردن کمک های مورد نیاز برای انجام خروج نیرو های آمریکایی و دیپلمات های این کشور از افغانستان تشکر کرد.

وزیر امور خارجه قطر پیش تر نیز در گفت و گوی تلفنی با مولود چاووش اوغلو ، همتای ترکیه ای خود درباره آخرین تحولات و اوضاع افغانستان رایزنی و تبادل نظر کرده بود.

پس از سقوط سریع افغانستان، وضعیت نگرانی و اضطراب بر جامعه جهانی حاکم شده است، شورای امنیت سازمان ملل در نشست اضطراری روز دوشنبه از طالبان خواست تا با احترام به حقوق همه جامعه افغانستان، دولت وحدت ملی تشکیل دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره افغانستان

رایزنی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره افغانستان