مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مرداد 1400 ساعت 06:352021-08-17بين الملل

سفیر آمریکا: از افغانستان نرفته ام


ما در حال تکمیل یک سری اقدامات برای ایمن سازی فرودگاه بین المللی حامد کرزای هستیم تا خروج ایمن پرسنل آمریکایی و متحدانش از افغانستان از طریق پروازهای غیرنظامی و نظامی امکان پذیر شود.

- سفیر آمریکا در افغانستان با انتشار پیامی تاکید کرد که بر خلاف گزارش ها کابل را ترک نکرده و برای کمک به شهروندان کشورش و افغان های در معرض خطر کار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، با ورود اولین موج از شبه نظامیان طالبان به کابل، آمریکا به طور کامل سفارتخانه خودش را در کابل تخلیه کرد و بعد راس ویلسون ، سفیر آمریکا و تعدادی از دیپلماتهای دیگر در فرودگاه مستقر شدند و از آنجا به کارشان ادامه دادند.

راس ویلسون امروز سه شنبه با انتشار پیامی توییتری تاکید کرد: برخلاف گزارش های نادرست، کارکنان سفارت آمریکا در کابل و من همچنان در کابل مانده ایم و با تمرکز روی کمک به 1000 شهروند آمریکا و افغان های در معرض خطر کار میکنیم و همچنان در اینجا مشغولیم.

تعهد ما به مردم افغانستان پای بر جاست.

روز یکشنبه ایالات متحده پرچم نصب شده روی سفارتش در کابل را تقریبا پایین آورد و تقریبا تمام کارکنانش را در فرودگاه مستقر کرد و در آنجا نیروهای آمریکا کنترل ترافیک هوایی را در دست گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر آمریکا: از افغانستان نرفته ام

سفیر آمریکا: از افغانستان نرفته ام