مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مرداد 1400 ساعت 06:102021-08-17سياسي

مرتضی جوادی آملی: اگر «جمهور» با حکومت نباشند این حکومت «اسلامی» هم نخواهد بود


حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، گفت: بعضی ها فکر می کنند که اگر مردم پای صندوق ها نیایند و رأی خود را نیندازند این «جمهوری اسلامی» نیست و «حکومت اسلامی» است.

- رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تأکید بر اینکه اگر جمهور با حکومت نباشند این حکومت اسلامی هم نخواهد بود، گفت: مؤلفه حکومت اسلامی بعد از حاکمیت الهی، حضور و آراء مردم است و امام خمینی(س) با درایت درست و شناخت عمیقی که از اسلام داشت این معنا را در متن حکومت اسلامی آورده و حکومت اسلامی به معنای جمهوری اسلامی است؛ نه اینکه ما حاکمی داشته باشیم که نماز و روزه و امثال آن را داشته باشد و جامعه هم اگر بودند یا نبودند فرقی نکند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در اولین شب مراسم عزاداری مجازی حسینیه جماران با عنوان مؤلفه های حکومت اسلامی در اندیشه حسینی(ع) گفت: سالار شهیدان حسین بن علی(ع) در این اندیشه بودند که یک تحولی را از جنس اصل اسلام ایجاد کنند.

چون در سال 60 و 61 هجری که اباعبدالله(ع) این قیام را آغاز کردند شرایط سیاسی و اجتماعی امت اسلام در بدترین وضع قرار داشت و جریان انحطاط و انحرافی که از سقیفه آغاز شده بود در نهایت خط خودش به اوج تباهی و فساد رسید به گونه ای که سالار شهیدان ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرتضی جوادی آملی: اگر «جمهور» با حکومت نباشند این حکومت «اسلامی» هم نخواهد بود

مرتضی جوادی آملی: اگر «جمهور» با حکومت نباشند این حکومت «اسلامی» هم نخواهد بود