مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مرداد 1400 ساعت 05:552021-08-17بين الملل

پاکستان: طالبان تعهد دهد از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نمی شود


در نشست کمیته امنیت ملی پاکستان با موضوع تحولات افغانستان تأکید شد طالبان و دیگر گروه ها باید تعهد دهند که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری از جمله پاکستان استفاده نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفاتر منطقه ای خبرگزاری فارس؛ در نشست کمیته امنیت ملی تأکید شد طالبان و دیگر گروه ها باید تعهد بدهند که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری از جمله پاکستان استفاده نمی شود.

جلسه کمیته امنیت ملی پاکستان به ریاست عمران خان نخست وزیر برگزار شد که در آن شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش ، شیخ رشید احمد وزیر کشور ، پرویز خطک وزیر دفاع، شوکت ترین وزیر دارایی و برخی دیگر از مقامات مهم کشوری و نظامی در آن شرکت کردند.

در پایان این نشست، بیانیه ای رسمی صادر شد که بر اساس آن وضعیت افغانستان و پیامدهای آن برای پاکستان و استراتژی های آینده مورد بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است: پاکستان متعهد به حل و فصل سیاسی و همه جانبه مسائل افغانستان با حضور همه گروه ها در این کشور است و از همه طرف ها می خواهد به حاکمیت قانون احترام و از حقوق اولیه انسانی همه افغان ها محافظت کنند.

بر اساس این بیانیه، شرکت کنندگان اعلام کردند همه باید اطمینان حاصل کنند که خاک افغانستان توسط هیچ سازمان یا گروه تروریستی علیه هیچ کشوری مورد اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاکستان: طالبان تعهد دهد از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نمی شود

پاکستان: طالبان تعهد دهد از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نمی شود