مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مرداد 1400 ساعت 05:152021-08-17پزشكي

اوج گیری پیک پنجم چه زمانی به پایان می رسد؟


استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران به توضیحاتی که در خصوص دلایل تندتر شدن شیب پیک پنجم نسبت به پیک های دیگر پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از میزان، مسعود یونسیان در پاسخ به این سوال که چرا شیب پیک پنجم تندتر از پیک های دیگر است؟، گفت: واریانت دلتا که هم اکنون بیشتر موارد ابتلا به کرونا در کشور را شامل می شود، رقم سرایت پذیرش بیش از واریانت های قبلی است؛ در نوع اولیه ویروس به طور متوسط هر یک بیمار 3 نفر را مبتلا می کرد و در ویروس انگلیسی که در پیک چهارم با آن مواجه بودیم، این عدد به حدود 4 تا 5 نفر رسید که در آن پیک هم شیب بسیار تند بود و در حال حاضر هم در واریانت دلتا به طور متوسط هر فرد بیمار 6 تا 8 را مبتلا می کند.

این متخصص اپیدمیولوژی ضمن اشاره به اینکه طبیعتا هر چه قدر سرایت پذیری ویروس افزایش پیدا کند، سرعت بالا رفتن تعداد موارد ابتلا جدید و شیب بیماری افزایش می یابد، افزود: اگر در کشور ما هم درصد قابل ملاحظه ای از افراد واکسینه می شدند، واکسیناسیون می توانست با این بیماری مقابله کند و تعداد موارد ابتلا را کاهش دهد.

وی افزود: در برخی کشورها که واکسیناسیون با پوشش بالا انجام شده است، تعداد موارد ابتلا چندان بالا نرفته و این در حالی است که در کشور ما به این دلیل که تنها بخشی از جامعه از جمله سالمندان را واکسینه کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوج گیری پیک پنجم چه زمانی به پایان می رسد؟

اوج گیری پیک پنجم چه زمانی به پایان می رسد؟