مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مرداد 1400 ساعت 02:102021-08-16سياسي

ویژه برنامه ملی حماسه سرایان در شیراز برگزار شد


ویژه برنامه ملی حماسه سرایان با نوحه سرایی حاج احد ده بزرگی و بازگویی تاریخچه شعر عاشورایی در فارس، به میزبانی شیراز برگزار شد.

- ایسنا/فارس ویژه برنامه ملی حماسه سرایان با نوحه سرایی حاج احد ده بزرگی و بازگویی تاریخچه شعر عاشورایی در فارس، به میزبانی شیراز برگزار شد.

ویژه برنامه ملی حماسه سرایان به همت محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نشست مجازی در شهر شیراز پایتخت کتاب ایران با مشارکت پنج استان مرکزی، تهران، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و قزوین شامگاه 24 مردادماه با حضور غلامرضا کافی دبیرمحفل ادبی قند پارسی، حاج احد ده بزرگی شاعر آیینی استان فارس و نوحه سرایان، مقتل خوانان، مداحان و شاعران برجسته در دیگر استان ها برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از کتابخانه عمومی فارس، غلامرضا کافی، عضو هیئت علمی بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز و دبیر محفل ادبی قند پارسی در این برنامه با اشاره به تاریخچه شعر عاشورایی در استان فارس عنوان کرد: گره خوردگی فارس به ویژه شهر شیراز با شعر، بسیار کهن و دیرینه است؛ به همین اعتبار هر مکتب شعری را در ادبیات فارسی دنبال کنیم یا شیراز در آن مکتب نمایندگانی دارد یا آغاز گر آن بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویژه برنامه ملی حماسه سرایان در شیراز برگزار شد

ویژه برنامه ملی حماسه سرایان در شیراز برگزار شد