مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مرداد 1400 ساعت 01:002021-08-16سياسي

هشدار النهضه به رییس جمهوری تونس


جنبش «النهضه» در بیانیه ای که دوشنبه شب منتشر شد، به از «قیس سعید» رییس جمهوری تونس اعلام کرد که به نقض قانون اساسی در کشور پایان و دولتی با صلاحیت ملی تشکیل دهید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از تارنمای روسیاالیوم ، جنبش النهضه تونس در این بیانیه از رییس جمهوری این کشور خواسته تا دستور تعطیلی و تعلیق پارلمان را پس بگیرد، فوری به اصول قانون اساسی بازگردد و به نقض اصول قانون اساسی پایان دهد و دولتی با صلاحیت های ملی تشکیل دهد، زیرا این موارد تهدیدی در اجرا و ادامه مسیر مردمسالاری است.

انتشار این بیانیه در پی نشست دفتر اجرایی جنبش النهضه که جمعه گذشته با دستور کار پیامد های خطرناک اقدامات فوق العاده رییس جمهوری برگزار شد، بوده است.

بیانیه تاکید کرده که همه این اقدام ها نقض حقوق و آزادی ها، اساسی ترین اصول جمهوری و اصل تفکیک قوا در تونس است.

بیانیه افزوده که در این شرایط مهمترین نیاز کشور، تعیین نخست وزیری است که از صلاحیت های ملی برخوردار باشد و ادامه وضعیت کنونی به اخلال در امور اجرایی انجامیده و مانع از ارائه خدمات عمومی در کشور شده است.

جنبش النهضه ادامه داده که بحران های سیاسی تنها از مسیر گفتگو حل می شود و لازمه مسئولیت ملی حفظ وحدت، آشتی همه طرف ها و از سرگیری راه های دموکراتیک و حفاظت از منافع عالی کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار النهضه به رییس جمهوری تونس

هشدار النهضه به رییس جمهوری تونس