مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مرداد 1400 ساعت 10:352021-08-16اقتصادي

معطل ماندن تولید دارو به واردات منجر خواهد شد


دبیر سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، گفت: معطل ماندن چرخه تولید دارو، منجر به واردات با قیمت گران تر خواهد شد.

- ، میثم کریمی افزود: چرخه معیوب موجود تا جایی به کار خود ادامه می دهد که همه تولید کنندگان محصولات با کیفیت داخلی، که اشتغال زیادی نیز ایجاد کرده اند، ورشکسته می شوند، کمبود دارویی در بازار ایجاد می شود، مردم برای تأمین داروهای مورد نیاز خود دچار سردرگمی شده و در نهایت مجبور می شوند با چندین برابر قیمت، داروهای وارداتی را تهیه کنند.

وی ادامه داد: افزایش خطر کمبود دارو به علت سوءمدیریت در سازمان غذا و دارو و اتفاقاتی که در حوزه مواد اولیه دارویی افتاده است، به شدت بالا رفته است.

کریمی با اشاره به شیوه قیمت گذاری مواد اولیه دارویی توسط سازمان غذا و دارو، گفت: چندی پیش اداره دارو و برخی کارشناسان، بدون اطلاع و مشورت با سندیکای مواد اولیه دارویی به عنوان نماینده صنف، در پشت درهای بسته اقدام به قیمت گذاری 14 محصول ماده اولیه دارویی کرده و آن را اعلام نمودند.

وی افزود: پیش تر، سندیکای مواد اولیه دارویی در نامه ای به سازمان غذا و دارو پیشنهاد داده بود که با برگزاری جلسات کارشناسی و با حضور تولیدکنندگان، ضمن بررسی کارشناسی شده بر اساس مستندات، در جهت قیمت گذاری عادلانه مواد اولیه دارویی اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معطل ماندن تولید دارو به واردات منجر خواهد شد

معطل ماندن تولید دارو به واردات منجر خواهد شد