مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مرداد 1400 ساعت 09:152021-08-16سياسي

«طاعون و افول تمدن اسلامی» بررسی می شود


نشست نقد کتاب «طاعون و افول تمدن  اسلامی» (تاریخ پاندمی ها)  نوشته مایکل والترز دالس با ترجمه قربان بهزادیان نژاد برگزار می شود.

- نشست نقد کتاب طاعون و افول تمدن  اسلامی (تاریخ پاندمی ها)  نوشته مایکل والترز دالس با ترجمه قربان بهزادیان نژاد برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این نشست روز شنبه 30 مردادماه 1400 از ساعت 18 به صورت مجازی از طریق صفحه اینستاگرامی اندیشگاه سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

قربان بهزادیان نژاد، مترجم کتاب، یوسف اباذری، عباس منوچهری و غلامرضا ظریفیان در این نشست سخنرانی خواهند کرد.

در معرفی کتاب طاعون و افول تمدن اسلامی آمده است: مایکل والترز دالس مورخ برجسته در تاریخ اجتماعی است که مطالعات خود را بر خاورمیانه دوره میانه متمرکز کرده است.

از او آثار متعددی در حوزه پزشکی در خصوص جنون، جذام، طاعون، و ریشه های بیمارستان به یادگار مانده که هریک زمینه فعالیت های پژوهشی بعدی را مهیا ساخته است.

دو اثر تاریخ جنون در جامعه اسلامی و طاعون و افول تمدن اسلامی توسط همین مترجم به فارسی برگردانده شده و هر دو به چاپ دوم رسیده است.

موضوع محوری طاعون و افول تمدن اسلامی مرگ سیاه در خاورمیانه دوره میانه است ولی در واقع مروری است بر آثار و تحوالت اجتماعی برآمده از بیماری های همه گیر از آغاز تاریخ مکتوب همه گی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«طاعون و افول تمدن اسلامی» بررسی می شود

«طاعون و افول تمدن اسلامی» بررسی می شود