مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مرداد 1400 ساعت 08:552021-08-16پزشكي

درمان بیماری های عصبی ناشی از HIV با کمک نانوذرات


بررسی جدید یک پژوهشگر آمریکایی نشان می دهد که شاید نانوذرات بتوانند با دارورسانی کارآمد، بیماری های عصبی ناشی از ویروس HIV را بهبود ببخشند.

- بررسی جدید یک پژوهشگر آمریکایی نشان می دهد که شاید نانوذرات بتوانند با دارورسانی کارآمد، بیماری های عصبی ناشی از ویروس HIV را بهبود ببخشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نانومگزین، یکی از پژوهشگران حوزه بیوشیمی دانشگاه میامی (UMiami) در بررسی جدیدی دریافته است که یک سیستم دارورسانی نانوذره ای می تواند مخازن ویروس HIV در مغز را که معمولا به مشکلات عصبی منجر می شود، کاهش دهد.

شانتا دهار (Shanta Dhar)، استادیار بیوشیمی دانشگاه میامی گفت: اگرچه HIV را می توان به عنوان یک بیماری مزمن مدیریت کرد اما داروهای کنونی نمی توانند از سد خونی مغز عبور کنند.

بنابراین توانایی نانوذرات در رساندن داروهای ضد ویروسی به مغز، پیشرفت بزرگی است که شاید بتواند درمان سرطان های مغز و سایر بیماری ها را بهبود ببخشد.

دهار طی دهه گذشته، نانوذرات زنجیره پلیمری را به عنوان ابزاری برای دارورسانی مورد بررسی قرار داده است.

دهار ادامه داد: ما با استفاده از یک مدل آزمایشی توانستیم از نانوذرات پلیمری تجزیه پذیری استفاده کنیم که مغز را هدف قرار می دهند تا بدین ترتیب بتوانیم بار ویروس HIV را کاهش دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان بیماری های عصبی ناشی از HIV با کمک نانوذرات

درمان بیماری های عصبی ناشی از HIV با کمک نانوذرات