مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مرداد 1400 ساعت 08:202021-08-16بين الملل

انتقال سفارت فرانسه به فرودگاه کابل


در آخرین تحولات افغانستان فرانسه اعلام کرد سفارت خود را به فرودگاه کابل منتقل کرده و انگلیس نیز رسما از پایان حضورش در این کشور خبر داد.

همچنین امارات مرز هوایی را به روی افغانستان بست و هند با دو پرواز مسافران هندی را به کشورش بازمی گرداند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تارنمای رسمی وزارت امور خارجه فرانسه؛ وزیرامور خارجه فرانسه بی آنکه به مسئولیت های حضور فرانسه در افغانستان اشاره کند، به دلیل آنچه افزایش وخامت اوضاع امنیتی افغانستان توصیف کرد، با صدور بیانیه ای سفارت کشورش را به فرودگاه کابل منتقل کرد تا از آنجا روند تخلیه کامل نیروها را پیگیری نماید.

همزمان با سقوط کابل به دست طالبان، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مقامات فرانسوی در مواجهه با وخامت بسیار شدید اوضاع امنیتی در افغانستان تصمیم گرفتند سفارت خود را به فرودگاه کابل منتقل کنند تا به منظور ادامه عملیات تخلیه کامل آن دسته از هموطنان ما که هنوز در کشور هستند، همچنان به فعالیت خود ادامه دهد.

در این بیانیه آمده است: عملیات تخلیه منظم اتباع ما از هفته ها پیش آغاز شده است و به دنبال تماس های متعدد وزارتخانه با اتباع ما برای خروج از کشور، پرواز ویژه ای از 16 ژوییه/25 تیر در نظر گرفته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال سفارت فرانسه به فرودگاه کابل

انتقال سفارت فرانسه به فرودگاه کابل