مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مرداد 1400 ساعت 15:152021-08-15دانش

آغاز جذب دانشجو در دانشگاه علمی - کاربردی زنجان/ فعالیت 12 رشته جدید


رییس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان با اشاره به آغاز ثبت نام مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه های علمی و کاربردی استان زنجان گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی واحدپور  عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 9 مرکز علمی کاربردی در مقاطع کاردانی به کارشناسی فعال است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان با اشاره به اینکه رشته های این مجموعه جامعه محور و نیاز سنجی جامعه است، تصریح کرد: با توجه به بازار کار ممکن است رشته ای حذف یا برای سال تحصیلی اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 12 رشته به رشته های این دانشگاه افزوده شده است، ادامه داد: در 96 رشته تحصیلی سال جاری دانشجو پذیرش می شود که از این تعداد 54 رشته کاردانی و 42 رشته از این موارد مقطع کارشناسی دارد.

واحدپور صنایع دارویی و داروسازی، کاردانی کودکان ناشنوا و کم شنوا و شیمی و شوینده ها را جزو رشته های جدید عنوان کرد و گفت: 70 درصد دانشجویان این دانشگاه یا دانشجو هستند یا پس از پایان تحصیل جذب بازار کار می شوند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی در سال گذشته شاهد افزایش دانشجو بوده است، بیان کرد: این در حالی است که این دانشگاه در طی 10 سال اخیر در مجموع با کاهش ورود دانشجو مواجه بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز جذب دانشجو در دانشگاه علمی - کاربردی زنجان/ فعالیت 12 رشته جدید

آغاز جذب دانشجو در دانشگاه علمی - کاربردی زنجان/ فعالیت 12 رشته جدید