مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مرداد 1400 ساعت 14:052021-08-15اقتصادي

کاهش 37 درصدی صادرات از مرز باشماق


در 4 ماه نخست سال جاری تاکنون 300 میلیون دلار صادرات از مرز باشماق انجام شده که در مقایسه با سال گذشته 37 درصد کاهش داشته است.

- ، فرید حق پناه روز یکشنبه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، اظهار کرد: امسال 44 فقره پرونده قاچاق مشتقات نفتی به ارزش 70 میلیارد ریال برای 62 متهم تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه تشریفات گمرکی 33 هزار و 600 قلم کالا انجام شده است، افزود: در 4 ماه نخست سال جاری تاکنون 300 میلیون دلار صادرات از مرز باشماق انجام شده که در مقایسه با سال گذشته 37 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک باشماق مریوان اظهار کرد: میزان ترانزیت خارجی از مرز باشماق دو میلیارد و 800 میلیون دلار بوده که ازلحاظ ارزشی 227 درصد و از لحاظ وزنی 198 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

حق پناه با اشاره به مشکل قطعی برق در مرز باشماق، بیان کرد: با توجه به اینکه روزانه دو ساعت برق در مرز باشماق قطع می شود این امر موجب بیکاری تعدادی از افراد شده و درخواست داریم یک دستگاه ژنراتور برای جلوگیری از قطع فعالیت های روزانه و پیشگیری از اختلال در عملیات کاری اختصاص داده شود.

افشین شاه حسینی رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان نیز در این جلسه گفت: امسال تاکنون 2 هزار و 160 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 37 درصدی صادرات از مرز باشماق

کاهش 37 درصدی صادرات از مرز باشماق