مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مرداد 1400 ساعت 12:052021-08-15پزشكي

آیا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به وعده خود در زمینه تولید واکسن عمل خواهد کرد؟


با گذشت چند ماه از وعده رییس ستاد اجرایی فرمان امام برای تولید 50 میلیون دز واکسن کرونا تا پایان شهریور حال این سوال مطرح است که آیا این وعده محقق خواهد شد؟ - ایرانی آمادگی خود را برای تولید واکسن کرونا اعلام کردند.

در آن زمان نیز ستاد اجرایی فرمان امام که با شروع بیماری کرونا در کشور و زمانی که با کمبود شدید ماسک و مواد بهداشتی مواجه بودیم اقدام به تولید گسترده ماسک و اقلام بهداشتی کرده بود نیز برای ساخت واکسن در کنار سایر شرکت ها اعلام آمادگی کرد و مطالعات بالینی این واکسن توسط محققان ایرانی آغاز شد.

پس از طی شدن موفق مراحل ابتدایی اسناد و مدارک کارآزمایی های بالینی به وزارت بهداشت ارسال شد.

*چرا وعده تولید 50 میلیون دز واکسن کرونا داده شد؟ در همین راستا در جلسه ای که با حضور مسوولان وزارت بهداشت و مسوولان ستاد اجرایی برگزار شد وزارت بهداشت اعلام کرد که مجوز تولید واکسن کووبرکت در تاریخ 25 اردیبهشت صادر خواهد شد و ستاد اجرایی می تواند رسما تولید واکسن کرونا را آغاز کند.

در همین راستا محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام به رسانه ها اعلام کرد که با توجه به وعده وزارت بهداشت ستاد اجرایی تا پایان تیر ماه 12 میلیون دز واکسن کرونا را تولید و در اختیار این وزارتخانه قرار خواهد داد و ستاد اجرایی این توانایی را دارد که تا پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به وعده خود در زمینه تولید واکسن عمل خواهد کرد؟

آیا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به وعده خود در زمینه تولید واکسن عمل خواهد کرد؟