مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مرداد 1400 ساعت 08:152021-08-15اقتصادي

صادرات300 میلیون دلار کالا از مرز باشماق مریوان/ رشد 37 درصدی صادرات از کردستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، فرید حق پناه ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کروستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 300 میلیون دلار صادرات از مرز باشماق انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابقه 37 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: میزان ترانزیت خارجی از این مرز در مدت زمان یاد شده نیز 2 میلیارد و 400 میلیون دلار بوده که از لحاظ ارزشی 227 درصد و وزنی 198 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است.

وی عنوان کرد: امسال 44 فقره پرونده قاچاق مشتقات نفتی به ارزش 70 میلیارد ریال برای 66 متهم تشکیل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: طرح ساماندهی و توسعه مرز باشماق در حال انجام است و اکنون 10 درصد پیشرفت دارد و امیدوارم با همکاری دستگاه ها این طرح سرعت گیرد .

محمدراشد مدرس گرجی با بیان اینکه در محوطه ترانشیپمنت کار توسعه مرز باشماق در حال انجام است، اضافه کرد: در همین محوطه با مشکل معارض مواجه شده ایم و همین باعث کندی عملیات ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه پیگیر هستیم که پلیس گمرک به سامانه تردد در مرز دسترسی یابد، افزود: دستگاه هایی که نیاز به ساختمان اداری در گمرک در طرح توسعه دارند، می توانند به راهداری اعلام کنند تا زمین در اختیارشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات300 میلیون دلار کالا از مرز باشماق مریوان/ رشد 37 درصدی صادرات از کردستان

صادرات300 میلیون دلار کالا از مرز باشماق مریوان/ رشد 37 درصدی صادرات از کردستان