مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 18:102021-08-14فرهنگي

پایان کاوش های منطقه باستانی لیارسنگ بن املش


معاون میراث فرهنگی گیلان از پایان ششمین مرحله از کاوش های باستان شناسی منطقه لیارسنگ بن شهرستان املش خبر داد و گفت: قدمت این مجموعه باستانی حدود دوره اشکانیان تخمین زده می شود و این مجموعه باستانی شامل یک محوطه گورستانی و شواهد پراکنده ای از آثار تاریخی .

- ایسنا/گیلان معاون میراث فرهنگی گیلان از پایان ششمین مرحله از کاوش های باستان شناسی منطقه لیارسنگ بن شهرستان املش خبر داد و گفت: قدمت این مجموعه باستانی حدود دوره اشکانیان تخمین زده می شود و این مجموعه باستانی شامل یک محوطه گورستانی و شواهد پراکنده ای از آثار تاریخی تا قرون میانی دوران اسلامی است.

ولی جهانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: ششمین مرحله از سلسله کاوش های منطقه باستانی لیارسنگ بن شهرستان املش به پایان رسید.

معاون میراث فرهنگی گیلان افزود: قدمت این مجموعه باستانی حدود دوره اشکانیان تخمین زده می شود و این مجموعه باستانی با وسعتی در حدود 27هکتار، شامل یک محوطه گورستانی و شواهد پراکنده ای از آثار تاریخی تا قرون میانی دوران اسلامی است.

جهانی با اشاره به اینکه چهار کارگاه در بخش گورستانی این مجموعه با وسعتی در حدود دو هکتار در حال اکتشاف یکی از بزرگترین گنجینه های تاریخی گیلان کهن هستند، گفت: در این منطقه 19 گور تاریخی، دخمه ای و خمره ای شناسایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان کاوش های منطقه باستانی لیارسنگ بن املش

پایان کاوش های منطقه باستانی لیارسنگ بن املش