مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 10:102021-08-14اقتصادي

احیای رشته های صنایع دستی منسوخ شده در زنجان


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: رشته های منسوخ شده جاجیم پنبه ای، پرده بافی و مینای ملیله در این استان با بهره گیری از ظرفیت استادکاران قدیمی احیا می شوند.

- به گفته معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اکنون بالغ بر 500 هنرمند ملیله کار در استان زنجان فعالیت دارند، برخی از هنرمندان توانمند و چیره دست این دیار، سبک های منحصر بفرد و خاصی را در صنعت ملیله کاری از پدران و اجداد خود به ارث برده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، الناز خدایی فرد اظهار داشت: اکنون تولیدات ملیله در زنجان در سه بخش ظروف، زیور آلات و در مواردی نیز کارهای سفارشی روی احجام بزرگی همچون آینه و شمعدان انجام می شود.

افزایش بیش از 4 برابری مراکز و فروشگاههای صنایع دستی در زنجان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: این استان با وجود قابلیت ها و ظرفیت های قابل توجهی که در حوزه تولید صنایع دستی دارد، فاقد بازارچه های دائمی محصولات این حوزه بود که با پیگیری های انجام شده سال گذشته 2 باب از این نوع بازارچه ها در استان ایجاد و راه اندازی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای رشته های صنایع دستی منسوخ شده در زنجان

احیای رشته های صنایع دستی منسوخ شده در زنجان