مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 08:052021-08-14سياسي

ضرورت بازنگری در طرح های ترافیکی در شهر تهران و کلان شهرها


لازم است طرح های ترافیک در تهران و کلانشهرها با طرح های بومی و مبتنی بر عدالت محوری و احترام به حقوق مردم بازطراحی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، رحیم خانی زاد عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با توجه به آغاز کار اعضای جدید شورای شهر و شهرداران در شهرهای کشور طی یادداشتی نوشت: طرح ترافیک در تهران از سال های گذشته در تهران و برخی کلان شهرها در حال اجراست و در سال های اخیر طرح زوج و فرد و اخیر طرح کاهش آلودگی هوا به آن افزوده شده است.

مشکل اساسی طرح های ترافیکی اجرا شده در تهران و کلان شهرها را می توان در موارد زیر اشاره کرد: اول؛ ناسازگاری با عدالت؛ کپی برداری طرح ها از کشورهای دیگر بدون لحاظ شعارهای عدالت محور در حاکمیت جمهوری اسلامی باعث شده است که عملا این طرح ها از یک سو به محل درآمدزایی شهرداری بدل شود و از سوی دیگر این موضوع را به شهروندان منتقل کند که اگر پول داری میتوانی هر جا بروی، اگر پول نداری حق نداری در این محدوده با ماشینت تردد کنی!!! که مصداق بارز تفکر سرمایه داری و واردات مدیران شهری تهران است.

این امر باعث شده است عملا در تهران شهروندان درجه بندی داشته باشند و بر اساس میزان درآمد خود از امکانات شهری استفاده کنند که بر اساس شعار های عدالت محور جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت بازنگری در طرح های ترافیکی در شهر تهران و کلان شهرها

ضرورت بازنگری در طرح های ترافیکی در شهر تهران و کلان شهرها