مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 07:002021-08-14بين الملل

تصاویر حیرت انگیز از اوج گرفتن بارش شهابی


یکی از خارق العاده ترین بارش های شهاب سنگی سال در روز پنجشنبه به اوج خود رسید و در هر ساعت بیش از 40 شهاب سنگ از آسمان گذر کرد با این حال اگر موفق به تماشای آن نشده اید می توانید تصاویر آن را مشاهده کنید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، بارش شهابی برساوشی که در روز پنجشنبه به اوج خود رسید زمانی رخ می دهد که زمین از میان رد باقی مانده از دنباله دار سوییفت-تاتل(Swift-Tuttle) عبور کند.

این بارش شهاب سنگ در شمال و جنوب خط استوا قابل رویت بود و تصاویری از آن از روسیه، اسپانیا، مقدونیه، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا منتشر شده است.

به گفته ی ناسا ممکن است تا سال 2024 دیگر نتوانیم بارش شهابی برساوشی را به خوبی رصد کنیم.

آلودگی نوری و ابرها دو موردی هستند که در تماشای بارش شهابی اختلال ایجاد می کنند و به همین علت ممکن است نتوان 40 شهاب سنگ در ساعت مشاهده کرد و تنها تعداد کمی از آن ها قابل رویت باشند.

به گفته ی بیل کوک(Bill Cooke) از آژانس فضایی آمریکا، حداکثر تعداد شهاب سنگی که ممکن است در طی یک ساعت از آسمان عبور کند 100 عدد است اما در حقیقت تعداد کمی از آن ها قابل رویت خواهند بود.

او افزود: در دهه ی 1980، محققان حوزه ی شهاب سنگ به دنبال راهی برای مقایسه ی تعداد شهاب سنگ مشاهده شده توسط افراد و گروه ها در سراسر جهان بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصاویر حیرت انگیز از اوج گرفتن بارش شهابی

تصاویر حیرت انگیز از اوج گرفتن بارش شهابی